دنده 6

ساخت وبلاگ

شاید باور آن سخت باشد که کراس اوور CS35 در خانواده چانگان به عنوان یک محصول پرفروش به حساب می آید. آمار فروش سالانه نشان می دهد، کمپانی چانگان در سال ۲۰۱۵، ۱۶۹ هزار و ۳۳۲ دستگاه از CS35 را در بازار جهانی فروخته است

حسین دلاور – بعداز ظهر پنج شنبه بود که شرایطی فراهم شد تا از محصول جدید مونتاژی گروه سایپا در کاشان، چند تست و آزمون به عمل بیاوریم. برای این کار ۵ دستگاه چانگان CS35 به جاده تست خودرو آمدند و گروه های خبری یک به یک این محصولات را مورد آزمایش قرار دادند. این محصول که به نوعی جدید در بازار ایران به حساب می آید، برخی ویژگی ها و عکس العمل هایی از خود نشان داد که قبل از اعلام آن ها، نیاز به معرفی و واشگافی برخی مسائل دارد. لذا در این بخش به معرفی CS35 می پردازیم.

سایپا CS35

سایپا CS35

چانگان را بهتر بشناسیم

گروه خودرو سازی چانگان از سال ۱۹۶۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و در زمینه های مختلف صنعتی تولیداتی را از خود به جای گذاشته است. همکاری با سوزوکی، فورد و PSA بود که باعث شد تا این کمپانی چینی به یک خودروساز مطرح در چین و کشورهای در حال توسعه تبدیل شود. شاید برای شما جای سوال باشد که مگر چانگان چه شهرتی دارد؟ باید گفت که اگر به لیست محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای بازار چین مراجعه کنید، در دفعات مختلف نام چانگان را مشاهده می کنید. حال چه مونتاژ کار محصولات فورد و دیگران باشد و یا محصولاتی با برند چینی خود تولید کند. لذا در بازار چین، چانگان را به عنوان یک برند چینی قابل اعتماد معرفی می کنند.

چرا سایپا CS35 را برای مونتاژ انتخاب کرد؟

شاید باور آن سخت باشد که کراس اوور CS35 در خانواده چانگان به عنوان یک محصول پرفروش به حساب می آید. آمار فروش سالانه نشان می دهد، کمپانی چانگان در سال ۲۰۱۵، ۱۶۹ هزار و ۳۳۲ دستگاه از CS35 را در بازار جهانی فروخته است که آمار بسیار موفقیت آمیزی به حساب می آید. به واسطه این فروش خوب، CS35 امروز در رده پنجم محبوبیت در بازار کراس اوورهای چین دارد. لذا آمار فروش قوی می تواند نشانه ای از کیفیت قابل قبول، عملکرد مناسب، ایمنی مورد تایید و طراحی به نسبت روز داشته باشد. برای همین است که امروز سایپا در سایت کاشان خط تولید CS35 را راه اندازی کرده تا بتواند نیاز بخشی از جامعه را به واسطه حضور یک خودرو پرفروش در بازار چین برطرف کند. به غیر از این کراس اوور، چانگان خودروهای پرفروش دیگری چون CS75، EADO و… را در سبد محصولات خود دارد.

چانگان CS35 فروش ویژه

چانگان CS35 با چه مشخصاتی مونتاژ می شود؟

چانگان CS35، خودرویی کراس اوور است و به خاطر ظاهر توپُرش، خیلی ها آن را شاسی بلند می دانند. ولی در واقع این خودرو به بیان فارسی یک شاسی بلند کوچک شهری به حساب می آید که توقع قابلیت های خارج جاده ای را نباید از آن داشت. CS35 به موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز است. این موتور به فناوری Blue Core مجهز است که باعث شده از یک موتور به صورت بهینه تری به واسطه پاشش سوخت صحیح تر بهره برداری شود. این موتور توان تولید ۱۲۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۰ نیوتون متر دارد. گیربکس CS35 در دو مدل دستی و اتوماتیک طراحی شده است. مدل دستی پنج دنده بوده و برای نسخه اتوماتیک یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به روش تیپترونیک انتخاب شده است. قدرت تولیدی این موتور از طریق این انتقال دهنده های نیرو به چرخ های جلو منتقل می شود. فرمان CS35 از نوع برقی مجهز به سنسور سرعت بوده که میزان سفتی آن را نسبت به سرعت خودرو تنظیم می کند.

چهار چرخ این خودرو چینی به ترمزهای دیسکی مجهز بوده که با سامانه های عملگر ABS، EBD و BAS است. همچنین در تکمیل فرایند ایمن سازی CS35، چهار کیسه هوا برای آن طراحی شده است که دو عدد روی داشبرد و فرمان و دو عدد داخل صندلی های جلو تعبیه شده است. سیستم تعلیق در جلوی خودرو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع Trialing Arm بوده که به نسبت معمولی و معقول برای این خودرو به نظر می رسد. فاصله محوری ۲۵۶۰ میلی متری تاییدی است بر اینکه CS35 یک کراس اوور یا شاسی بلند کوچک شهری به حساب می آید. وزن ۱۲۷۰ کیلوگرمی می تواند برای این خودرو چینی منطقی به نظر آید. در این خودرو امکاناتی وجود دارد که شاید برای مشتریان آن جذاب باشد. نکته جالب این است که CS35 مونتاژی نسبت به مدل وارداتی یا CBU که قبلا وارد بازار شده است، از امکانات بیشتری به صورت استاندارد برخوردار است. سانروف، سنسور نور،کروزکنترل، دکمه های تنظیم صدا از روی فرمان، صندلی شش حالته راننده، تودوزی چرم، آینه های تاشو برقی، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ و… از امکانات این خودرو به نسبت جدید محسوب می شود. مه شکن جلو و دی لایت جز آپشن هایی است که در مدل مونتاژی بوده و سبب ایجاد تمایز نسبت به مدل وارداتی می شود.

چانگان EADO

CS35 با Road Test چه می کند؟

قبل از این که وارد مقوله تست فنی شوید، به طراحی این خودرو می پردازیم. ظاهر خودرو در جلو و عقب و هر نمایی دارای سبک خاص چانگان بوده و زیاد نمی توان نکاتی در آن پیدا کرد که آن را با لقب «کپی چینی» صدا کرد. رینگ های ۱۷ اینچی با لاستیک ۵۰/۲۱۵ کمی به هیکل CS35 اضافه کرده است و باعث می شود تا خیلی ها آن را خودرویی بزرگ بدانند. ولی با نگاه از نمای نزدیک و لمس آن می توان فهمید که آنچنان ابعاد بزرگی ندارد و برای همین است که می گویند برای شهر مورد استفاده است. دی لایت های اضافه شده به خودرو طراحی خوب و زیبایی را به خودرو می دهند و باعث شده تا جذابیتی در نقطه نمای جلو CS35 ایجاد شود. خطوط طراحی که از عقب خودرو آغاز شده و روی درب جلو آن رها شده است زیبایی نسبی به خودرو داره و حس عضلانی بودن واهی را به مخاطب در برخورد اول می دهد. وقتی به داخل خودرو نگاه می کنید، طراحی به نسبت ساده و کاربردی می بینید که تا حدی آرامش بخش و از آن طرف جذاب است. فضای سر برای سرنشینان جلو و عقب کافی بوده و باه رغم فاصله محوری ۲۵۶۰ میلی متری شاهد هستیم که CS35 در داخل کابین فضای پای خوبی را برای تمام سرنشینان فراهم کرده است. تودوزی مشکی داخل با نخ دوخت قرمز حسی محرک را به انسان منتقل می کند که در نگاه اول جذاب و گیرا است.

حال وقت آن رسیده که پشت فرمان چانگان CS35 مونتاژ بنشنیم و رانندگی با آن را تست آزمایش فنی سایپا کاشان تجربه کنیم. اکثر افراد می دانند که پیست های آزمایشی قوانین خاص خود را دارند و برای کار و هدفی خاص تعبیه شده است. ولی وقتی پای خودرونویسان و خبرنگاران به این تست ها باز می شود، شرایط سخت تری بر روی دوش خودروها است. زیرا قرار است به مراتب فشار بیشتری به خودرو آید و بهره برداری بهتری از تست ها صورت گیرد.

استارت می زنیم و می بینیم خودرو به نرمی روشن می شود که جز آن نباید باشد. چند گاز خلاص به خودرو می دهیم. صدای موتور آنچنان در حالت بدون درگیری بالا نیست و غرش و ناله آن از بالای دور ۴۵۰۰rpm است که به داخل اتاق می پیچید. وقتی خودرو را در حالت D قرار دادیم، شروع نرمی را شاهد بودیم و با توجه به اینکه گیربکس CS35 از نوع چهار دنده اتوماتیک است، کمترین احساس از تعویض دنده در خودرو متوجه می شدیم که کمی جای تعجب دارد. با فشردن پا به روی پدال گاز پر کردن دور موتور را شاهد بودیم تا معکوس کشیدن و جالب هم این بود که گیربکس برای شتابگیری در حالت D زیر بار مسئولیت نمی رفت. همین مسئله باعث می شود که خیلی ها باز بگویند که موتور ۱٫۶ لیتری برای یک کراس اوور کم است و اصلا به یاد نیاورند که امروز سانگ یانگ تیوولی با موتور ۱٫۶ لیتری ۱۲۸ اسب بخار، کیا سول با موتور ۱٫۶ لیتر ۱۲۴ اسب بخار، پژو ۲۰۰۸ با موتور ۱٫۶ لیتری ۱۲۰ اسب بخار و… وجود دارند که احتمالا امسال حضورشان در بازار ایران پر رنگ می شود.

چانگان cs35 تست در روسیه

در شتابگیری های مقطعی که با CS35 انجام دادیم، متوجه شدیم که در بحث شتابگیری آنچنان چابک نیست و خیلی از راننده های تست هم به این مسئله اشاره می کردند. ولی نکته اصلی این است که در اکثر تست ها حداقل سه نفر در خودرو بودیم شاید همین مسئله نمی تواند نتیجه واقعی را به ما القا کند.

وقتی با CS35 به روی قسمت های ناهموار می رفتیم، سیستم تعلیق خودرو به نسبت خوب ظاهر می شد و ضربه را به اتاق و شاسی وارد نمی کرد. با اینکه فاق لاستیک ها ۵۰ بود، ولی نرمی مناسبی را در بخش جلو و عقب شاهد بودیم. تنها ایراد این بود که زاویه ورود CS35 به شیب به نسبت یک کراس اوور کم بوده و در برخی عکس العمل ها احتمال ضربه خوردن جلوی خودرو به روی زمین موجود دارد. البته که این اتفاق در صورتی است که شما با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت بخواهید از لبه جدول برخی خیابان ها عبور کنید. نکته جالب در تست اندازها، صدای کمی بود که از ادوات داخلی شنیده می شد. آن هم به خاطر طراحی یک پارچه داشبورد بود که باعث می شود CS35 در بخش اتاق بسیار دیرتر از برخی رقبا به صدا بی افتد. صندلی های خودرو هم به نسبت نرم بود و کمتری ضربه را از این دست اندازها منتقل می کردند.

سایپا CS35

سایپا CS35

وقتی از سیستم تعلیق خودرو رضایت نسبی را کسب کردیم، گیربکس را در حالت دستی قرار داده و با دنده یک، دور موتور را به ۵۰۰۰rpm رساندیم تا بتوانیم حداکثر گشتاور داشت باشیم. وقتی به مطلوب خود رسیدیم به میدانی به محدوده قطر ۲۰ الی ۲۵ متر حمله کردیم و به CS35 فرمان دادیم. با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در قطر اعلام شده شاهد کم فرمانی از خودرو بودیم. با اینکه شرایط کم فرمانی حاکم بود و نمی شد نقطه خروج را به درستی تشخیص داد، باز هم به خودرو فشار آوردیم و دور موتور را برای گرفتن اسب بخار بیشتر کمی بالا بردیم. صدای جیغ لاستیک ها بالا گرفت و جالب بود که چرخ داخلی محور عقب سعی بر ماندن روی زمین داشت. کمی برای کنترل خودرو ترمز را فشردیم و متوجه شدیم که CS35 در شرایط اضطراری نیاز به یک سیستم پایداری کارکشته دارد. زیرا با فشردن ترمز به خاطر سیستم Trailing Arm در محور عقب، تعادل خودرو به هم خودرو و احتمال چرخیدن خودرو وجود دارد. سیستم های کنترل پایداری الکتریکی تا حد زیادی می توانند از این مشکل کم کنند و تعادل بهتری را در مواقع اضطراری به خودرو بدهند. در مسیری دیگر ترمزهای خودرو را با سرعت بین ۶۰ الی ۸۰ کیلومتر بر ساعت آزمودیم. عملکرد سیستم ABS آنچنان عالی به نظر نمی رسید. ولی در مواقع اضطراری BAS به کمک CS35 آمده و به مراتب خط ترمز را به ناگاه کوتاه می کند. همچنین عملکرد EBD خودرو خوب بود و نمی شد آن را فریب داد. زیرا در صورت فریب خوردن از ما، باید در تست EBD حرکت الکلنگی از خود نشان می داد. وقتی به شیب ۱۰ و ۲۰ درجه رفتیم و ترمز دستی خودرو را چک کردیم، عملکرد خوبی را در آن دیدیم. ولی با توجه به توان ۱۲۳ اسب بخاری CS35، احساس می شود وجود سیستم کنترل شروع حرکت در سر بالایی برای این خودرو الزامی است.

سایپا چانگان-اسلایدر

در آخر چه؟

چانگان CS35 خودرویی است که می توان به عنوان یک با کیفیت چینی به بازار ایران معرفی کرد. زیرا این خودرو با توجه به قیمت ۶۲ میلیونی، ایمنی، کیفیت و راحتی بیشتری نسبت به رقبایی چون لیفان X60 و ام وی ام X33 دارد. برخی می گویند که عملکرد موتور این خودرو قوی نیست. باید بگوییم که درست می گویید و لازم نیست که شما سوار بر CS35 باشید. ولی افرادی هستند که شتاب صفر تا ۱۰۰، پنج ثانیه ای جز آرمان هایشان نیست و قرار نیست با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در جاده های ایران حرکت کنند.

سایپا CS35

سایپا CS35

می توان به آن افراد CS35 را پیشنهاد کرد. زیرا با چهار سرنشین به راحتی حرکت می کند، گیربکس نرمی دارد، مصرف سوخت کمتر از ۷٫۵لیتر را به صورت ترکیبی دارد، ایمنی خوبی دارد، امکانات مناسبی برای آن تعبیه شده است و جوابگوی استفاده افراد در شهر است. ولی باید به همین افراد توصیه کرد که حواستان باشد در جاده های خیس تند نروید و زیاد فرمان خودرو را در سرعت بالا نپیچانید.

روزنامه دنیای خودرو

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 418 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:49

بهنام محمدی 15 سال است که متخصص تعمیر و سرویس خودروهای آلمانی به خصوص ب ام و است. مرکزی تخصصی در مجموعه پمپ بنزین یادگار امام دارد که هر خودرویی به آن وارد می شود، معاینه می شود و بدون ایراد محل را ترک می کند.

آقای محمدی مراجعین شما بیشتر برای رفع چه مشکلاتی سراغ شما می آیند؟

خودروهای آلمانی شرایط خاصی برای نگهداری دارند. آب و هوا، کیفیت بنزین و خیابان و جاده های ایران، خودروهای آلمانی را بیش از شرایط استاندارد اروپایی مستهلک می کند. حال اگر مالکین این خودروها هم کمی کوتاهی کنند و سرویس های دوره ای را به موقع انجام ندهند، دچار برخی مشکلات موتوری (به خصوص مدل های 2010 به بالا) می شوند. ما اینجا علاوه بر انجام سرویس های دوره ای با استانداردهای کمپانی، اقدام به تعمیرات خودروهای معیوب می کنیم.

جدیدترین دستگاه های دیاگ که به سرور اصلی کمپانی متصل می شوند و دسترسی اختصاصی به مرجع اصلی دارند در اختیار این مجموعه است، بنابراین هیچ نگرانی برای جدیدترین خودروها هم وجود ندارد، چرا که تمامی برنامه ها به صورت آپدیت اینجا موجود است.

آقای محمدی چگونه به مشتریان خود آسودگی خاطر می دهید؟ آیا مشتریان از خدمات شما راضی هستند؟ راستش را بگویید!

کمی می خندد و می گوید: اولا مشتری می تواند در تمام مراحل سرویس، بالا سر خودروی خود حضور داشته باشد و مراحل را از نزدیک ببیند، دوم آن که ما اینجا فقط تعویض کار نیستیم! حتی الامکان سعی می کنیم تعمیر کنیم و خرج اضافی برای کسی نتراشیم. به طور مثال چندی پیش یک مشتری خودروی BMW سری 3 خود را نزد ما آورد، Error مربوط به DSC روشن شده بود، چند جای دیگر خرج تعویض کیت ABS و متعلقات آن را برآورد کرده بودند، در صورتی که این تشخیص استباه بود. این ارور حاصل تنظیم نبودن زاویه فرمان است که در این صورت سنسور زاویه فرمان دستور روشن شدن ارور DSC (سیستم کنترل ترکشن) را صادر می کند، این اشکال با کمترین خرج (یعنی یک میزان فرمان ساده) برطرف شد.

برای ادامه مقاله به این لینک مراجعه فرمایید.

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 342 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:41

در پی فعال شدن سایت ایران خودرو در کشور سوریه، این شرکت قصد دارد محصولات جدید خود از جمله دنا، رانا و سورن را به زودی در این سایت به تولید برساند.

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 335 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:41

امیدی که به باد رفت

ما نیز مثل شما در این آرزو بودیم که رنو کوئید به عنوان یک خودرو ایمنی و مدرن با قیمت 25 میلیون جایگزین پراید می شود و تراژدی مرگ افرینی های پراید در جاده های کشورمان پایان می یابد اما حالا نتایج تست تصادف سازمان GOLBAL NCAP ماجرای غم انگیزی را بر ملا می کند.

KWID CRASH-1

نمونه پایه با وزن 855 کیلوگرم و فاقد ایربگ و ساختار های تقویتی

گویا ساخت خودرو ارزان قیمت و ایمن در شرایط فعلی صنعت خودرو امکان پذیر نیست.

سرعت تست 64 کیلومتر در ساعت و شرایط تست متداول با سه مدل مختلف از رنو کوئید انجام شده و نتایج تفاوتی با یکدیگر نداره، سه نمره 0 کامل برای ساخته غرور آفرین و 4700 دلاری کوئید!

این سازمان دو مدل مختلف از کوئید را با دو وزن متفاوت مورد تست قرار داده است. نمونه پایه با وزن 855 کیلوگرم و فاقد ایربگ، ضعیف تر از آن است که بتوانید باور کنید، تصاویر تست تصادف این مدل نشان می دهد که سطح تخریب کابین (حتی از بیرون) نیز چندان تفاوتی با خودرویی مانند پراید ندارد و تاب برداشتن سقف ، ستون و رکاب خودرو شاهد این مدعاست.

KWID CRASH-3

نمونه تقویت شده (تنها سمت راننده و مجهز به ایربگ)

پس از عدم کسب ستاره این مدل، نمونه ای سنگین وزن تر (914 کیلوگرم) با ساختار تقویتی در کابین سمت راننده نیز مورد تست قرار گرفت، با این حال حتی این مدل نیز در هر دو حالت مجهز به ایربگ (راننده) و بدون ایربگ راننده، موفق به کسب حتی یک ستاره ایمنی از این سازمان نشد.

رنو کوید-4

رنو قصد عرضه کوئید را با برند خودش در بازار اروپا ندارد و مدلی که تحت عنوان داچیا ارائه می شود نیز احتمالا با برخی بهبود ها و تقویت های ایمنی ارائه خواهد شد که حتما برای عرضه در بازار اروپا مورد تست سخت گیرانه سازمان EURO NCAP نیز قرار می گیرد.

رنو کوید-1

با این حال مشخص نیست که نمونه احتمالی عرضه شده در بازار ایران از چه مدلی خواهد بود، هرچند آنچه مشخص است اینکه نمونه پایه و ارزان قیمت کوئید (4700 دلار) از نظر ایمنی بسیار ضعیف است و بهتر است کلا در بازار ایران عرضه نشود.

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 363 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:55

رپورتاژ 

روزگاری نه چندان دور خودروسازان  آسیائی متهم به کپی کاری  از خودروهای  غربی بودند . اما با گذشت زمان و

حصول پیشرفت در این صنعت  توسط خودروسازان آسیائی ، آنها کم کم صاحب سبک خود گردیدند.

در این بین صنعت نوپای خودروسازی چین بیش از سایر کشورها متهم به کپی کاری بود که این اتهام در مورد بسیاری

از برندهای چینی نیز کماکان وجود دارد.

اما یکی از برندهای چینی که  اخیرا با بهره گیری از طراحان بزرگ و بنام اروپایی توانسته شخصیت و هویتی مستقل به

محصولات خود ببخشد ، شرکت خودروسازی چری می باشد که در طی این سالها به الگوی موفقی از پیشرفت صنعت

خودروسازی چین بدل گشته است.

بهره گیری از طراحان بزرگ و با تجربه ایی چون جیمز هورپ سبب گشته تا زبان طراحی این شرکت تغییر نموده و

بر خلاف بسیاری از برندهای چینی محصولات این شرکت دارای شخصیت و هویت مستقل باشند.

محصولات جدید خانواده تیگو و آریزو به خوبی گویای این حقیقت می باشند  که این برند چینی به سمت داشتن هویت

مستقل در حال حرکت می باشد.

معرفی مدل آریزو5 که اخیرا در کشور چین رونمایی گردید و به زودی نیز قرار است وارد بازار کشور گردد  نشان

دهنده این حرکت می باشد.

دنده 6 : براساس گفته منابع آگاه، قیمت چری آریزو 5 برای نمونه 1.6 لیتری اتمسفریک گیربکس اتوماتیک در حدود 70 میلیون تومان خواهد بود و برنامه مدونی برای عرضه مدل های توربو این خودرو به کشورمان وجود ندارد.

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 339 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:17

دولت کره‌جنوبی اعلام کرد این خودروساز ژاپنی از یک دستگاه تقلب استفاده کرده است که سیستم مدیریت آلایندگی خودرو را در شرایط رانندگی معمولی غیرفعال می‌کند. اما نیسان منکر ارتکاب خلاف شده است.واحد کره‌ای نیسان در بیانیه‌ای اعلام کرد نیسان موتور هرگز هیچ خودرویی را که تاکنون تولید کرده به‌طور غیرمجاز دستکاری و از دستگاه‌های تقلب در خودروهایش استفاده نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت محیط زیست کره‌جنوبی قصد دارد نیسان را به‌دلیل دستکاری سطح آلایندگی در شاسی‌بلند قشقایی 330 میلیون وون جریمه کند و برای 814 هزار دستگاه قشقایی که تاکنون در این کشور فروخته شده‌اند فراخوان خواهد داد. به گزارش رویترز، کره‌جنوبی پس از اینکه در ماه نوامبر از تقلب فولکس واگن در تست‌های دیزلی مطلع شد، روی 20 خودروی دیزلی تست انجام داد.

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 319 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:17

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: خودروسازان با کاهش عرضه خودرو و از طریق عوامل خود مانع کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو شده‌اند. علی خاکساری اظهار کرد: با توجه به رکود بازار از نظر واقعیت‌های علم اقتصاد قیمت خودروهای داخلی در بازار در سال جاری باید کاهش یابد. وی با بیان اینکه به‌طور کلی قیمت برخی کالاها در ایران گران‌تر از کشورهای دیگر است، خاطرنشان کرد: در کنار گرانی برخی کالاها قیمت خودرو در ایران نیز به‌قدری بالا است که مردم تمایلی به خرید این محصولات با این قیمت‌ها ندارند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به‌طور کلی قیمت خودروهای داخلی باید متناسب با قدرت خرید مصرف‌کنندگان تعیین شود و قیمت‌های فعلی در مقایسه با قدرت خرید مصرف‌کنندگان، بالا است. وی افزود: بنابراین به‌دلیل عدم‌استقبال مصرف‌کنندگان، بازار خودرو راکد است و براساس واقعیت‌های علم اقتصاد در چنین شرایطی قیمت‌ها باید کاهش یابد تا مصرف‌کنندگان خرید را آغاز کنند. خاکساری با بیان اینکه با این حال خودروسازان قیمت‌ها را به‌طور مصنوعی در بازار خودرو بالا نگاه داشته‌اند، تصریح کرد: کاهش عرضه خودرو و استفاده از برخی عوامل نفوذی در بازار از شگردهای خودروسازان برای بالا نگاه داشتن قیمت‌ها است که دستگاه‌های مسوول باید با این شرکت‌ها برخورد کنند.

ایسنا

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 321 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:17

به نقل از اقتصادنیوز، احمد پورفلاح گفت: مدتی است مذاکرات دو خودروساز بزرگ ایران و ایتالیا آغاز شده که به خاطر حساسیت این مذاکرات، سکوتی خبری ملاحظه می‌شود اما این مذاکرات به مرحله نهایی رسیده ولی دو طرف فعلا قصد ندارند جزئیات آن را افشا کنند.

او در پاسخ به این پرسش که ایتالیایی‌ها تا چه اندازه به قرارددادهایشان پایبند هستند گفت: این کشور باستانی همواره در کنار ایران بوده و تجربه نشان داده که هیچ‌گاه کشورمان را در عرصه صنعتی کردن تنها نگذاشته است. از این رو قراردادی که با خودروسازان ما به امضا می‌رساند توسعه صنعت خودرو کشور را به همراه خواهد داشت.

فیات تیپو-5

پورفلاح افزود: با توجه به نقش‌آفرینی ایتالیایی‌ها در توسعه صنایع نساجی، فولاد، کاشی و سرامیک، سنگ، پتروشیمی و . . . در دوران پس از انقلاب، جنگ و تحریم‌ها به نظر می‌رسد فعالان اقتصادی این کشور امتحان خود را پس داده‌اند و د صورت انعقاد قراردادهای بزرگ جدید احتمال ترک ایران از سوی آنها کمتر از یک درصد است.

او در خصوص ویژگی خودروهای فیات گفت: بنده شخصا پیش از انقلاب چند نسل از فیات را استفاده کرده‌ام. خودروهای ساخت این شرکت بسیار ضعیف بودند و در جاده‌های برون شهری کارایی لازم را نداشتند. اما تا جایی که متوجه شده‌ام این خودروساز در دو دهه اخیر توانسته خود را متحول کند و با خرید سهام شرکت کرایسلر آمریکا به تقویت استانداردها و قوای محرکه خود بپردازد.

پورفلاح افزود: فیات امروز یکی از بزرگترین خودروسازان اروپاست که محصولات متنوعی برای سبدهای گوناگون درآمدی دارد و به نظر می رسد در بخش ساخت خودروهای خانوادگی ارزان بتواند در ایران موفق عمل کند.

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 349 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:36

خودروسازان نیز براساس تعریف اقتصادی رکود تاکید دارند که فروش آنها از اوایل سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد همراه بوده است، بنابراین در شرایطی که تقاضای کافی برای محصولات عرضه شده آنها وجود دارد؛ رکود از میان رفته است. بنا به گفته خودروسازان یکی از عوامل مهم در شرایط رکودی خودرو طی چند سال اخیر تحریم‌های بین‌المللی و اثر آن بر اقتصاد کشور بوده است، اما تشدید این موضوع در سال 94 به‌دلیل جو روانی ناشی از تحقق برجام بود که بسیاری از بازارها در کشور را تحت الشعاع خود قرار داد؛ بنابراین تقاضا در بازار خودرو نیز به‌دلیل جو ناشی از ورود خودروهای جدید و تغییر شرایط بازار با افت مواجه شد، اما در شرایط کنونی که مشتریان خودرو از فضای ناشی از برجام و لغو تحریم‌ها فاصله گرفتند، به بازار مراجعه کرده‌اند و تقاضا با عرضه همخوان است و دلیلی برای رکود وجود ندارد. در این زمینه معاون بازاریابی و فروش یکی از شرکت های خودروساز رکود بازار خودرو را توهم می‌داند و معتقد است در شرایط کنونی که تقاضا بیش از عرضه است بنابراین نمی‌توان همچنان بازار خودرو را در رکود دانست. به اعتقاد وی، سال گذشته بحث امضای قراردادهای خودروسازان داخلی با خارجی و تاثیر فضای سیاسی برجام بر اقتصاد کشور موجب بروز مشکلاتی شد. براین اساس مردم احساس کردند به‌زودی خودروهای خارجی تولید مشترک خودروسازان عرضه می‌شود؛ بنابراین مشتریان به امید خودروهای جدید دست از خرید کشیدند و بازار در رکود فرو رفت. وی با اشاره به اینکه طی سال جاری فروش بر روال عادی قرار گرفته است، می‌گوید: در شرایط کنونی جو روانی حاکم بر بازار خودرو از بین رفته است؛ بنابراین مشتریان برای خرید خودرو به خودروسازان مراجعه می‌کنند.

در حالی خودروسازان به رشد فروش خود اشاره می‌کنند و این موضوع را عامل مهمی در رفع رکود می‌دانند که تولید خودروسازان در فروردین‌ماه سال جاری با افت مواجه بود. اما کارشناسان حجم تولید خودروسازان را یکی از عوامل تاثیرگذار در رکود بازار عنوان می‌کنند و معتقدند وقتی که ظرفیت تولید خودروسازان طی چند سال گذشته روندی کاهشی داشته است؛ بنابراین شرکت‌های خودروساز تاکنون نتوانستند به ظرفیت اصلی خود که تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاهی سال 90 است، برسند و این به معنای وجود رکود در بازار خودرو است. در همین زمینه، یکی از مدیران ارشد شرکت‌های خودروساز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: وقتی خودروسازی با ظرفیت کمتر از ظرفیت واقعی خود تولید می‌کند یعنی در شرایط رکودی به سر می‌برد. وی با بیان اینکه شرکت‌های خودروساز در حال حاضر از 60 درصد ظرفیت تولید خود استفاده می‌کنند، عنوان می‌کند: این موضوع به معنای آن است که تقاضا برای خرید خودرو در بازار وجود ندارد که یکی از عوامل اصلی آن کاهش توان مالی مشتریان است. با این حال خودروسازان تاکید دارند که آنها توانایی تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاهی سال 90 را دارند، اما به شرطی که شرایط تولید فراهم باشد. به اعتقاد آنها موانع موجود در مسیر تولید از جمله نقدینگی، کامل نبودن زنجیره تامین و مواردی از این دست موجب شده تا خودروسازان نتوانند به ظرفیت واقعی خود برسند. در همین زمینه، معاون فروش یکی از شرکت‌های خودروساز به مشکلات و موانع موجود در راه تولید اشاره می‌کند و می‌گوید: ظرفیت خالی به‌دلیل شرایط حاکم بر تولید است.

وی کاهش تولید خودروسازان در ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه را نیز به‌دلیل مشکلات قطعه‌سازان در تامین نقدینگی عنوان می‌کند. با این وجود، فربد زاوه، کارشناس خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» دلیل کاهش تولید را افت تقاضا در بازار می‌داند و می‌گوید: خودروسازان تولید خود را کاهش دادند و براساس تقاضای بازار به تولید می‌پردازند؛ بنابراین هنگامی که عرضه به میزان تقاضای بازار صورت می‌گیرد این موضوع به معنای از بین رفتن رکود نیست. وی می‌گوید: هنگامی که خودروسازان توانستند بیش از ظرفیت یک میلیون و 600 هزار دستگاهی به تولید بپردازند و با رشد مواجه شدند به معنی آن است که رکود از بین رفته است. وی با اشاره به اینکه تولید خودرو در سال 94 نیز نسبت به 93 روندی کاهشی داشته است، می‌گوید: وقتی خودروساز طبق ظرفیت‌های خود تولید نکند؛ یعنی در شرایط رکودی به سر می‌برد. یکی از عوامل دیگری که بسیاری از کارشناسان در بحث رکود بازار خودرو همواره به آن اشاره می‌کنند کاهش توان مالی مشتریان برای خرید خودرو است. آن‌گونه که کارشناسان می‌گویند، توان مالی مشتریان برای خرید خودرو نسبت به سال 90 با کاهش 40 درصدی مواجه شده که این به معنی کوچک شدن بازار بر اثر رکود است. آمار اقتصاد کلان نیز بر حاکم بودن رکود در بازار تاکید دارد؛ بنابراین هنگامی که تغییری در فضای کسب ‌وکار کشور صورت نگرفته و قدرت خرید مشتریان نیز افزایش پیدا نکرده، نمی‌توان گفت رکود از بین رفته است.

در این زمینه، برخی از کارشناسان به ابزارهای فروش خودروسازان به‌منظور بالا بردن توان مالی مشتریان و عدم تفاوت قیمت‌ها در بازار و کارخانه اشاره می‌کنند. یکی از مدیران ارشد شرکت‌های خودروساز در این باره می‌گوید: هنگامی که قیمت خودروها در بازار و کارخانه یکی است به معنی آن است که تقاضایی در بازار برای خرید خودرو وجود ندارد. وی خاطر نشان می‌کند: در دورانی که بازار خودرو با رونق همراه بود کاهش عرضه خودرو موجب افزایش فاصله قیمتی بازار و کارخانه می‌شد و همین موضوع یکی از عوامل نشان‌دهنده رکود است. در این میان اما موضوعی دیگر در اثبات وجود رکود، فروش خودروسازان با ابزارهایی چون پیش‌فروش با سودهای مشارکت و انصراف بالاتر از بانک‌ها‌ است. موضوعی که در سال 94 و ابتدای سال جاری بسیار مدنظر خودروسازان قرار گرفته است تا بتوانند تولیدات خود را به فروش برسانند. فربد زاوه با بیان اینکه خودروسازان با در نظر گرفتن شرایط عالی قصد دارند مشتریان را برای خرید ترغیب کنند، می‌گوید: وقتی فروش نقدی وجود ندارد یعنی مشتری توان خرید ندارد، خودروساز برای فروش محصولات خود از ابزارها با شرایط خوب بهره می‌برد. این موضوع به معنی آن است که بازار خودرو در رکود به‌سر می‌برد.

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 347 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:13

تجربه رانندگی با هر خودرویی پیش از خرید آن بسیار حائز اهمیت است، اما متاسفانه این مسئله در کشورمان چندان توسط عرضه کنندگان مورد توجه قرار نمی گیرد و کمتر خریداری می تواند پیش ار پرداخت بهای خودرو، طعم سواری با آن را بچشد.

Toyota_prius (4)

اما ظاهرا این شرایط رفته رفته در حال تغییر است و در اولین اقدام موثر در این راستا، شرکت وارد کننده خودروهای تویوتا به کشورمان یعنی ایرتویا، اقدام به مهیا کردن شرایط تست و آزمایش محدودی در فضای پارکینگ محدود این شرکت کرده است.

اقدامی که با استفبال مشتریان همراه بوده و نتایج مثبتی را به دنبال داشته است.

امکان تست رانندگی با این خودروها از مدل کاملا جدید (نسل چهارم) تویوتا پریوس آغاز شده و در آینده شامل سایر خودروهای تویوتا و حتی لکسوس نیز خواهد شد.

Toyota_prius (7)

در دومین روز این آزمایش ها که هر جمعه برگزار می شوند، فرصتی دست داد تا خبرنگاران نیز رانندگی با جدید ترین مدل پریوس را تجربه کنند.

خودرویی که ثبت نام آن آغاز شده است اما قیمت نهایی آن هنوز مشخص نیست، هرچند که به نظر می رسد در نهایت شاهد محدوده قیمتی 140 – 150 میلیون تومان برای این هیبریدی مدرن باشیم.

Toyota_prius (10)

تویوتا پریوس اساسا به عنوان یک مدل اقتصادی و البته دوستدار محیط زیست شناخته می شود و در نسل های گذشته خود هیچ گاه از نظر لذت رانندگی، خودرو هیجان انگیزی به حساب نمی آمد.

اما نسل چهارم یک گام مثبت به جلو در این زمینه محسوب می شود. هماهنگی بسیار خوب و موتور و گیربکس در حالت SPORT، ترمز های تیز و کار آمد (برخلاف اکثر خودروهای هیبریدی) و هندلینگ درخور توجه، از جمله ویژگی هایی هستند که حتی در فضای محدود تست ایرتویا نیز لمس آن ها امکان پذیر است.

Toyota_prius (13)

مصرف سوخت پریوس چیزی در حدود 4 لیتر در یکصد کیلومتر اعلام شده است و به خصوص در زمان حرکت در ترافیک سنگین شهر به دلیل هیبرید بودن این مدل، اختلاف مصرف سوخت آن نسبت به خودروهای غیر هیبرید بیشتر نمود می یابد.

در زمان رانندگی اتوبانی نیز، آیرودینامیک فوق العاده خوب و ضریب درگ پایین باعث کاهش مصرف سوخت و کمتر شدن صدای برخورد هوا با بدنه خودرو می شود.

پریوس البته با توجه به قدرت 121 اسب بخاری پیشرانه خودرو چندان سریع و خارق العاده ای نیست و طبق آزمایشات مجله کار اند درایور، صفر تا صدی در حدود 10.5 ثانیه دارد، اما به لطف گشتاور بالای موتور الکتریکی، شتاب گیری اولیه و واکنش خودرو به پدال گاز در مانور های لازم برای تردد شهری، از بسیاری خودروهای قدرتمند تر بهتر است.

Toyota_prius (15)

همچنین فضای درون کابین نیز به سبک محصولات ژاپنی کاملا هوشمندانه توسعه یافته و به غیر از نصب غیر معمول مجموعه نشانگر های پشت آمپر در قسمت وسط داشبورد (که عادت کردن به آن کمی سخت است) در سایر زمینه ها کاملا راحت و جا دار به نظر می رسد و حتی برای 5 سرنشین نیز محدودیت چندانی ایجاد نمی کند.

تویوتا پریوس 2016 همچنین به سیستم تعلیق نرمی مجهز است که ویژگی بسیار مثبتی با توجه به شرایط خیابان های کشورمان محسوب می شود و از سوی دیگر در آزمون هندلینگ کار اندر درایور به شتاب جانبی قابل تحمل 0.79 G دست یافته که رقمی مناسب نسبت به رقبا به حساب می آید، چرا که اکثر سدان های اقتصادی و اسپرت موجود در بازار ایران نیز در همین محدود 0.8 G قرار می گیرند و از این رو می توان هندلینگ و چسبندگی پریوس به سطح مسیر را مناسب توصیف کرد.

Toyota_prius (12)

در نهایت شاید بسیاری افراد با طراحی ظاهری خاص این مدل کنار نیایند یا پرداخت رقم 150 میلیونی برای یک خودرو خاص را توجیه پذیر ندانند، اما افرادی که به تکنولوژی و محیط زیست علاقه دارند، قطعا از راندن پریوس لذت خواهید بود.

Toyota_prius (9)

پریوس 2016 می تواند به لطف عملکردی خود، نگاه بسیاری افراد را نسبت به خودروهای اقتصادی و هیبریدی تغییر دهد و شگفت آور تر از نسل های قبلی، ظاهر شود.

Toyota_prius (3)

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 358 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:35

قرار است این شرکت برای تولید این خودروهای برقی با شرکت‌های خودروساز حاضر در ایران همکاری کرده و بخشی از فعالیت آن ایجاد مجموعه‌های تولید باتری و تجهیزات مورد نیاز این خودروها عنوان شده است.طرفین بر اساس این قرارداد به توافق رسیده‌اند که تا سال 2023 میلادی دست‌کم 60 هزار دستگاه از این خودروها را تولید کنند.یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی روز جمعه گزارش کرد که بیشتر بندهای این قرارداد که مراحل مقدماتی را می‌گذراند، تا پایان سال قطعی می‌شود تا فعالیت‌های مشترک دو کشور هر چه سریع‌تر در این زمینه آغاز شود.

شرکت «ال اجی» کره جنوبی نیز اعلام کرده است که با ایران برای توسعه طرح‌های مشترک در بازارهای دیگر جهان نیز همکاری خواهد کرد.بنابراین گزارش، انتظار می‌رود که این شرکت با همکاری شرکت‌های ایرانی، طرح‌های دیگری را در بخش تولید خودروهای برقی، ساخت ایستگاه‌های تولید باتری و قطعات و تجهیزات این خودروها در خارج از بازار ایران اجرا کند.کره جنوبی و ایران به تازگی در جریان سفر سه روزه خانم «پارک گئون هی» رئیس‌جمهوری این کشور به تهران با افزایش حجم تبادلات تجاری از شش میلیارد و 100 هزار دلار کنونی به 18 میلیارد دلار به توافق رسیدند.دو کشور همچنین نزدیک به 60 سند، تفاهمنامه و قرارداد امضا کرده‌اند که ارزش آنها بالغ بر 45 میلیارد و 600 میلیون دلار گزارش شده است.

ایرنا

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 331 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:12

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: قیمت دو محصول دنا و تندر- 90 اتوماتیک که قیمت‌گذاری آنها از سوی شورای رقابت آزاد شده است، افزایش نمی‌یابد.هاشم یکه‌زارع اظهار کرد: مصوبه شورای رقابت در خارج کردن دو خودروی دنا و تندر- 90 اتوماتیک از شمول قیمت‌گذاری اقدام درستی است؛ زیرا این دو خودرو از نظر کلاس و سطح قیمتی دارای چندین رقیب در بازار خودروی داخلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما به‌دنبال رقابت و افزایش سهم خود در بازار خودرو هستیم؛ بنابراین در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت دو خودروی دنا و تندر- 90 اتوماتیک نداشته و این دو خودرو همچنان با قیمت‌های فعلی عرضه خواهند شد.اخیرا رئیس شورای رقابت اعلام کرد: در جدیدترین جلسه این شورا مصوب شد دو خودروی دنا و تندر- 90 اتوماتیک از حوزه قیمت‌گذاری این شورا خارج شوند.رضا شیوا اظهار کرده بود: در حال حاضر قیمت این دو خودرو آزاد شده است و در بازار رقیب قیمتی دارند و می‌توانند با خودروهای دیگر رقابت کنند.

اقتصاد نیوز

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 333 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:12

به گزارش رویترز، این توافق طناب نجاتی است برای میتسوبیشی که طی دو دهه گذشته با سومین رسوایی خود روبه‌رو شده و پس از فاش‌شدن دستکاری در آمار بهره‌وری سوخت خودروها 3 میلیارد دلار از ارزش بازاری خود را از دست داده است.

کارلوس گوسن، مدیرعامل نیسان، می‌گوید: جلب اعتماد مجدد مشتریان میتسوبیشی اصلی‌ترین چالش او خواهد بود، اما نیسان مدیریت خود را بر این خودروساز کوچک‌تر تحمیل نخواهد کرد. نیسان با خرید 34 درصد از سهامداری حق‌رای میتسوبیشی این قدرت را دارد که یک‌سوم اعضای هیات‌مدیره و همچنین رئیس هیات‌مدیره را انتخاب کند.

این مساله گمانه‌زنی‌هایی را درباره تغییر ترکیب مدیریتی میتسوبیشی مطرح کرده است. گوسن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:«نیسان اعضای هیات‌مدیره را پیشنهاد می‌دهد اما هیچ فردی را برای عضویت در هیات‌مدیره تحمیل نخواهد کرد.»

دنیای اقتصاد

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 387 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:11

به نقل از دنیای اقتصاد – آمار تولید خودرو در فروردین‌ماه سال جاری نشان می‌دهد که چهار شرکت خودروساز بخش خصوصی شامل خودروسازان راین، خودروسازی مدیران، گروه بهمن و کرمان موتور در مجموع طی فروردین‌ماه سال جاری 4 هزار و 414 دستگاه خودرو به تولید رسانده‌اند. این در حالی است که خودروسازان بخش خصوصی در اولین ماه سال گذشته 5هزار و 485 دستگاه خودروی سواری را به تولید رسانده بودند. بنابراین، تولید خصوصی‌ها در فروردین‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افت 52/ 19 درصدی را تجربه کرده است. براین اساس، کرمان موتور که لیفان و جک را تولید می‌کند، در فروردین‌ماه سال جاری تیراژی برابر با یک هزار و 465 دستگاه داشته است که این میزان در مقایسه با سال 93 نشان از افت 6/ 45 تولید در این شرکت دارد.

از سوی دیگر، گروه بهمن نیز که مزدا3، لندمارک و آسا را مونتاژ می‌کند، با تیراژ 172 دستگاهی طی فروردین‌ماه سال جاری افت تولید 8/ 26 درصدی را به ثبت رسانده است. این خودروساز در مدت مشابه سال گذشته تعداد 235 دستگاه خودرو را به تولید رسانده بود. دیگر شرکت خودروساز خصوصی یعنی راین نیز درفروردین ماه سال‌جاری هیچ خودرویی تولید نکرده به‌طوری‌که تولید خودروی ولیکس این شرکت در ماه گذشته صفر بوده است. در این میان، هرچند بیشتر خودروسازان خصوصی با افت تولید مواجه شدند، اما شرکت مدیران خودرو که انواع مدل‌های «ام وی ام» و «تیگو 5» را تولید می‌کند، با تیراژ 2هزار و 777 دستگاهی توانسته رشد 11 درصدی را ثبت کند. این در حالی است که این خودروساز در مدت مشابه سال گذشته تعداد 2 هزار و 501 دستگاه خودرو تولید کرد. افت تولید خصوصی‌ها در شرایطی است که بازار خودرو در سال 95 نیز همچون سال گذشته در رکود به‌سر می‌برد.

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 264 تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:40

به نقل از عصر خودرو –  همزمان با برگزاری نمایشگاه اتومکانیکای 2016 در دوبی تعدادی از قطعه سازان صاحب نام با مراجعه به غرفه هفته نامه خودرو امروز از ارسال ایمیل از سوی دفتر فولکس واگن برای دریافت اطلاعات اولیه تولیدات خود به این شرکت خبر دادند .
شرکت فولکس دو هفته پیش نیز شش دستگاه خودرو مدل جتا با حجم موتورهای مختلف برای انجام امور تست محصولاتش از ترکیه به ایران فرستاده بود .
طبق برنامه های اولیه تا کنون بیش از یک ماه از تاریخ قبلی اعلام رسمی نماینده جدید فولکس در ایران گذشته ولی این شرکت همچنان در تلاش برای نهایی کردن انتخاب شریک تجاری خود است.

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 418 تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:38

یک شرکت خدمات مسافربری در آمریکا قصد دارد “تاکسی های بدون راننده” عرضه کند.

به گزارش توریسم، شرکت جنرال موتورز در همکاری با شرکت “لیفت” در حال آزمایش نوعی از شورلت های مخصوص بدون راننده هستند تا به عنوان تاکسی از آنها استفاده شود. لیفت (Lyft) و اوبر (Uber) دو شرکت هستند که با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، کار حمل و نقل مسافر را انجام می دهند. این شرکت ها باکسانی که مایل هستند با ماشین خود حمل و نقل مسافر انجام دهند، قرارداد دارند.

همزمان، کافیست مشتری اَپ را نصب کند و با دادن اطلاعات اولیه، مشترک شود. بعد، هر بار که نیاز به تاکسی داشته باشد، روی اپلیکیشن، نزدیک ترین ماشین طرف قرار داد شرکت را می تواند انتخاب کند. کلیه داد و ستد هم از طریق همین اپلیکیشن انجام می شود. هرچند این خدمات تاکسی نیست، اما خدماتی مشابه تاکسی تلفنی های سابق می‌دهند و در ایران برخی رسانه ها به آن، “سامانه همسفری” می گویند.

این دو شرکت رقابت شدیدی هم با هم دارند.اکنون شرکت لیفت موفق شده نظر جنرال موتورز را جلب کند تا اولین تاکسی تلفنی های بدون راننده را در یکی از شهرهای آمریکا راه بیاندازد. نام نخستین شهری که این تاکسی در آنجا آزمایش می شود محرمانه مانده است. جنرال موتورز ۵۰۰ میلیون دلار در شرکت لیفت سرمایه گذاری کرده است. شرکت جنرال موتورز از دو سال پیش روی این طرح کار کرده است.

توسعه این ایده در آینده منجر به اشتراک گذاری وسیع خودروها خواهد شد و ممکن است روند فروش شخصی خودرو را در بسیاری کشورها تغییر دهد.

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 349 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:04

قیمت و شرایط فروش استثنایی اوتلندر 2016میتسوبیشی اوتلندر شاسی بلند سایز متوسط و لوکس ترین محصول فعلی میتسوبیشی در بازار ایران در مدل 2016 خود یک فیس لیفت استثنایی را تجربه کرده است.

نمای جلوی خودرو نسبت به مدل 2014 و 2015 کاملا متحول شده و ظاهری تیز ، خشن و تهاجمی به خود گرفته است . در نمای جانبی رینگ های 18 اینچی جدید برس خورده به همراه افزایش چند میلی متری ارتفاع باعث شده است تا خودرو ظاهری پویاتر و داینامیک تر پیداکند.

میتسوبیشی اوت لندر-3
همچنین نمای عقب خودرو نیز کاملا تغییر یافته ، چراغ های بزرگ عقب با تکنولوژی LED سه بعدی جذابیت زیادی به خودرو بخصوص در شب داده است . به همراه اینها طرح کاملا جدید سپر جلو وعقب را نیز اضافه کنید . مجموعه این تغییرات باعث شده تا اوتلندر 2016 ظاهری خشن ، برنده و دینامیک پیدا کند . همچنین استفاده از نسل سوم گیربکس های CVT باعث شده است تا اوتلندر 2016 شتاب بیشتر ، مصرف سوخت کمتر و حرکت روانتر را تجربه کند.

میتسوبیشی اوت لندر-9
آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز ژاپن ،این خودرو را با قیمت 206 میلیون تومان به بازار عرضه می کند . همچنین امکان خرید اقساطی اوتلندر 2016 فراهم شده است .در روش خرید اقساطی مبلغ 108 میلیون تومان طی دو فقره چک 54 میلیون تومانی پیش پرداخت می شود و مابقی مبلغ خودرو طی اقساط 12 ماهه بدون بهره باید پرداخت شود . همچنین در صورت خرید نقدی مشتریان می توانند از تخفیف خرید نقدی این خودرو بهره مند شوند . موعد تحویل در هر دو روش خرید نقدی یا اقساط 60 روز کاری است و به خریداران سود مشارکت تعلق می گیرد .
علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکت آرین موتور به آدرس arian-motor.com مراجعه نمایند.

به اشتراک گذاری

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 316 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:49

به نقل از دنیای اقتصاد ، تفضلی گفت: برمبنای قراردادی که با وزارت کشور ترکمنستان منعقد شده تامین 200 دستگاه خودروی پلیس این کشور توسط ایران‌خودرو صورت می‌گیرد که در صورت تایید، تامین ناوگان مورد‌نیاز پلیس ترکمنستان از سوی ایران‌خودرو ادامه خواهد یافت. وی تصریح کرد: خودروهایی که به مقصد ترکمنستان بارگیری شد مورد تایید نماینده‌های وزارت کشور ترکمنستان بوده است. تفضلی افزود: ترکمنستان از کشورهای مشترک المنافع است که ایران‌خودرو آن را به‌عنوان دروازه‌ای برای صادرات به کشورهای منطقه به‌شمار می‌آورد.

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 292 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:49

منصور معظمی گفت: دومین قرارداد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت خودروی ایران در روزهای گذشته میان شرکت سایپا و سیتروئن فرانسه به امضا رسیده که این قرارداد به‌صورت جوینت‌ونچر و با سرمایه‌گذاری این شرکت در سایت سایپای کاشان عملیاتی خواهد شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس قراردادی که به امضا رسیده، این شرکت فرانسوی باید منابع مالی خارجی خود را به ایران بیاورد و شرکت ایرانی سایپا نیز سایت تولید خودروی خود در کاشان را به‌عنوان آورده پروژه، در اختیار سیتروئن قرار می‌دهد. وی تصریح کرد: قرار بر این است که چند مدل خودرو در کلاس جدید به‌صورت مشترک از سوی این دو خودروساز تولید شود که ۶۰ درصد آن به بازار داخل و ۴۰ درصد آن به بازارهای صادراتی ارسال خواهد شد.

به نقل از دنیای اقتصاد  – رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار کرد: کار طراحی، مهندسی و تامین منابع مالی از سوی این شرکت فرانسوی صورت خواهد گرفت و سایپا نیز آورده‌ای به‌صورت مالی نخواهد داشت. معظمی خاطرنشان کرد: سیتروئن علاوه‌بر انتقال دانش فنی، سرمایه نیز به ایران وارد خواهد کرد. در قراردادی که میان شرکت سیتروئن و سایپا به امضا رسیده، این شرکت فرانسوی قرار است ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه را وارد ایران کند. پیش از این، پژوی فرانسه قرارداد مشترکی به‌صورت جوینت‌ونچر را با گروه صنعتی ایران‌خودرو به امضا رسانده که بر مبنای آن، قرار است سه مدل خودروی این کمپانی فرانسوی در ایران به‌صورت مشترک تولید شود.

این ادعا درحالیست که مقامات سیتروئن هنوز قرارداد با سایپا را نهایی نمی دانند و بر مذاکرات بیشتر تاکید دارند.

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 286 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:49

به نقل از دنیای اقتصاد ، تفضلی گفت: برمبنای قراردادی که با وزارت کشور ترکمنستان منعقد شده تامین 200 دستگاه خودروی پلیس این کشور توسط ایران‌خودرو صورت می‌گیرد که در صورت تایید، تامین ناوگان مورد‌نیاز پلیس ترکمنستان از سوی ایران‌خودرو ادامه خواهد یافت. وی تصریح کرد: خودروهایی که به مقصد ترکمنستان بارگیری شد مورد تایید نماینده‌های وزارت کشور ترکمنستان بوده است. تفضلی افزود: ترکمنستان از کشورهای مشترک المنافع است که ایران‌خودرو آن را به‌عنوان دروازه‌ای برای صادرات به کشورهای منطقه به‌شمار می‌آورد.

دنده 6 ...
ما را در سایت دنده 6 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان dande6 بازدید : 309 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:20

خبرنامه